„Zrównoważony rozwój i zmiany klimatyczne” to główne tematy tegorocznych targów IPM Essen, które odbyły się w dniach 22-25 stycznia
IPM ESSEN 2019 może się pochwalić czterema udanymi targowymi dniami. Od 22 do 25 stycznia 2019 roku 1546 wystawców z 46 krajów zaprezentowało swoje nowe produkty i innowacje. Łącznie do Messe Essen przybyło około 53 000 gości. Najważniejsze światowe targi ogrodnictwa skoncentrowane były na społeczeństwie, definiując tematy zrównoważenia i zmiany klimatu, szczególnie dużo miejsca poświęcono roślinom odpornym na wzrastającą temperaturę i przyjaznym dla środowiska opakowaniom. Ponieważ Belgia była krajem partnerskim, podczas ceremonii otwarcia wystąpił belgijski ambasador H. E. Baron Willem van de Voorde. Dziewięć procent odwiedzających pochodziło z Belgii, udało się przyciągnąć więcej belgijskich gości w porównaniu z rokiem poprzednim. – IPM ESSEN po raz kolejny udowodnił, że jest to absolutna konieczność w kalendarzu międzynarodowego zielonego sektora, cieszymy się, że wiodące światowe targi ogrodnictwa znów stały się najważniejszą platformą, na której zostały wyznaczone plany na kolejny rok – podsumował Oliver P. Kuhrt, dyrektor generalny Messe Essen. Odsetek odwiedzających z zagranicy wynosił około 40 procent.
Zmiany klimatu i zrównoważony rozwój odgrywają wiodącą rolę w IPM ESSEN. Wystawcy coraz częściej prezentowali produkty, które są zrównoważone i odpowiednie dla zmian klimatu. Należały do nich roślinne i drzewiaste odmiany roślin odporne na stres i ciepło, przyjazne dla środowiska rozwiązania w zakresie opakowań, organiczne nawozy i podłoża, rośliny oczyszczające powietrze lub sprzyjające owadom. Eva Kähler-Theuerkauf, przewodnicząca Związku Ogrodniczego Państw Nadrenii Północnej-Westfalii i Przewodnicząca Rady Doradczej ds. Targów, podsumowała: „Produkty ogrodnicze promują bioróżnorodność. Drzewa zapewniają nie tylko przyjemny cień latem i poprawiają jakość powietrza.
Zwiększony obrót w ogrodnictwie
Warunki ekonomiczne wiodących światowych targów ogrodniczych były pomyślne. W 2018 r. Niemieckie ogrodnictwo odnotowało obrót plus 0,5 punktu procentowego przy rynku wynoszącym 8,7 miliarda euro, jak ogłosiło Centralne Stowarzyszenie Ogrodników (ZVG) w ramach targów. Prezes ZVG, Jürgen Mertz, postrzega IPM ESSEN jako odzwierciedlenie wydajności ogrodniczej: „Również w 2019 roku odwiedzający targi z całego świata mogli uzyskać informacje na temat najnowszych osiągnięć i trendów w IPM ESSEN. Targi ogrodnictwa są wizytówką branży i odzwierciedlają naszą wydajność i innowacyjność. ”
Miejskie ekologiczne obszary przyszłości
W programie wspierającym można było znaleźć wszechobecny temat zmian klimatycznych. Federacja niemieckich szkółek (BdB) i Europejskie Stowarzyszenie Nurserystock (ENA) zaprosiły odwiedzających do warsztatu kampanii UE pod tytułem „Zielone miasta dla zrównoważonej Europy”.
Polskie stoisko
Z inicjatywy Związku Szkółkarzy Polskich i Agencji Promocji Zieleni tradycyjnie polskie szkółki zaprezentowały się na wspólnym stoisku narodowym w Pawilonie 6, stoisko 6E33. Zobaczyć można było ofertę 13 firm: BÓR Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych B. Wrona, CLEMATIS Źródło Dobrych Pnączy, Gospodarstwo Ogrodnicze Kusibab-Wyka, Gospodarstwo Ogrodnicze Waganowice, Gospodarstwo Szkółkarskie KORFANTY, MARKPOL Markus Piotr, Plantin Sp. z o.o., Polska Borówka, Polskie Borówki, Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych Sutkowscy, Szkółka Szmit, Związek Szkółkarzy Polskich i Agencja Promocji Zieleni, która koordynuje wspólne wystąpienie grupy polskich firm.
W grupie wystawców prezentują się szkółki zrzeszone w Związku Szkółkarzy Polskich i firmy spoza stowarzyszenia.