Żywność w wersji premium

 Rynek spożywczy premium rozwija się bardzo intensywnie. Udział sprzedaży tych produktów wzrósł o 40% w sklepach w Wielkiej Brytanii. Konsumenci stają się coraz bardziej wymagający, dlatego firmy poszerzają asortyment kategorii premium. To też szansa rozwoju dla centrów ogrodniczych

 

Badania prowadzone na detalistach ogólnospożywczych pokazują, że w ciągu najbliższego roku 45% sprzedawców będzie dążyć do zwiększenia oferty marki premium, a 60% będzie poszukiwać produktów na rynku lokalnym. Cotswold Fayre, brytyjski potentat w sektorze żywności, podpisał umowy z 35 nowymi dostawcami i wprowadza do swojej oferty około 250 produktów premium. Dzięki temu sprzedawcy będą mogli zwiększyć obroty, a klienci robić zakupy, które mogą wpływać na jakość codziennego życia.

 

 

Konsumenci poszukują nowych produktów i marek w lokalnych sklepach. Są bardziej świadomi tego co i jak jedzą, dlatego też są skłonni przeznaczyć większe kwoty na żywność dobrej jakości. Sklepy zatem muszą dywersyfikować swoją ofertę i reagować na popyt konsumentów na jedzenie klasy premium.  To też szansa dla centrów ogrodniczych, które powinny poszerzać ofertę o regionalne produkty.

REKLAMA