Targi Frankfurt Przedstawicielstwo w Polsce zaprosiło dziennikarzy na konferencję prasową zapowiadającą targi Christmasworld 2019. Spotkanie odbyło się 18 października w Business Centre Club w Warszawie. Reprezentacja „Biznesu Ogrodniczego” brała udział w tym wydarzeniu
Tekst: Agnieszka Idziak
Na konferencję prasową specjalnie z Frankfurtu przyjechali Eva Olbrich, dyrektor Christmasworld, Messe Frankfurt Exhibition GmbH i Michael Reichhold, dyrektor Creativeworld oraz Paperworld w Messe Frankfurt Exhibition GmbH. Te 3 imprezy odbywają się w tym samym czasie, dzięki temu zwiedzający będą mogli zobaczyć ofertę ozdób świątecznych i dekoracji sezonowych w połączeniu ze świeżymi kwiatami i roślinami, przez hobby, rzemiosło i sztukę, po ozdoby prezentowe, artykuły papiernicze, materiały biurowe oraz przybory szkolne.
All you wish for business to motto targów Christmasworld 2019, które odbędą się w dniach od 25 do 29 stycznia 2019 r. W tej edycji wszyscy wystawcy będą prezentować ofertę w nowej lokalizacji, a kategorie produktowe zostaną pogrupowane w nowy sposób, dodatkowo dojdzie hala nr 12. Te największe na świecie targi artykułów dekoracyjnych i ozdób świątecznych w edycji 2018 przyciągnęły 1048 wystawców z 43 krajów i ponad 43 400 wyspecjalizowanych sprzedawców z całego świata. W edycji 2019 weźmie udział aż 41 polskich wystawców. – Powodem tak doskonałego rozwoju targów Christmasworld jest m.in. fakt, że w handlu i w centrach miast coraz ważniejsze stają się dekoracje świąteczne i doznania zakupowe. Rozbudowując targi Christmasworld nie tylko odpowiadamy na rosnące potrzeby wystawców, ale chcemy również podkreślić ich rosnącą rolę jako miejsca definiowania trendów i składania zamówień – mówiła Eva Olbrich, dyrektor Christmasworld, Messe Frankfurt Exhibition GmbH.
Od 3 lat nieodłączną częścią targów Christamsworld jest Floradecora, wystawa prezentująca ofertę sezonowych kwiatów i roślin, nie inaczej będzie w 2019 r. W przyszłorocznej edycji nowością będzie stworzenie Christmas Delights – konceptu włączającego w ofertę targów ciast, win, przetworów świątecznych itd., który będzie przypominał niemieckie jarmarki. Nie zabraknie pokazów specjalnych i konferencji. Ważną częścią targów będzie oczywiście prezentacja nowych trendów. W sezonie 2019 odbędzie się także nowy pokaz specjalny „Kinemona – Vintage”, który pokaże m.in. jak tworzyć ciekawe aranżacje witryn sklepowych. Trendy przybliżą Rudi Tuinman i Pascal Koelemann z 2dezign. Kinemonia to po hawajsku żółty szafran. Podczas pokazów zostaną pokazane przykłady m.in. jak prezentować produkty tradycyjne w nowoczesnym wydaniu oraz produkty nowoczesne w tradycyjny sposób. – Każdego roku rozwijamy targi i wprowadzamy coś nowego, chcemy motywować klientów do nowych rozwiązań, poszukiwania dekoracji sezonowych, które zagwarantują lepszą sprzedaż. Targi odzwierciedlają sytuację panującą na rynku – podsumowała Eva Olbrich.
Eva Olbrich jednocześnie opowiedziała o zmianach, jakie zachodzą na niemieckim rynku detalicznym. W ciągu ostatnich 10 lat z rynku zniknęło aż 30% sklepów. W tej chwili modne są placówki realizujące tzw. koncept story – pasujące do określonego stylu życia, np. biżuteria czy dzieła sztuki są sprzedawane w specjalnie zaaranżowanych apartamentach. Dla klientów ważne są doznania. Modne są także pop-up story – sklepy otwierane w nietypowych lokalizacjach, obecne w danym miejscu przez pewien tylko czas. Np. w Niemczech w tym koncepcie powstało już centrum ogrodnicze. Jednocześnie bardzo mocno wzrasta sprzedaż przez Internet, klienci są przyzwyczajeni do kupowania przez 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę, chcą robić zakupy szybko i w przyjemnie.
– Przyszłościowa koncepcja targów Christmasworld umożliwi odwiedzającym odczuwanie nowych doznań. Nowe produkty będą przyciągać nie tylko odwiedzających, ale i nowych wystawców. Targi Christmasworld są i będą w przyszłości trendsetterem artykułów dekoracyjnych i ozdób świątecznych. W 2019 r. otworzą nowe horyzonty świetlanej przyszłości – dodała Eva Olbrich.