Nie ma lepszego sposobu na zwiększenie sprzedaży grilli i akcesoriów do grillowania niż organizacja atrakcyjnego eventu. Smak i zapach grillowanych potraw przyciągnie do placówki nowych klientów i skłoni ich do zakupu nawet tych produktów, które do tej pory nie sprzedawały się najlepiej
Tekst: Michał Gradowski
Wraz z początkiem sezonu wiele punktów detalicznych przyciąga klientów zapachem grillowanych potraw. Eventy, najczęściej z udziałem znanych kucharzy, to nie tylko degustacja, ale też warsztaty grillowania i promocja konkretnych produktów. Tego typu wydarzenia pozwalają zwiększyć sprzedaż zarówno asortymentu BBQ, jak i wszystkich produktów dostępnych w ofercie centrum ogrodniczego.
Placówki detaliczne, organizując wydarzenia promujące grillowanie, korzystają nie tylko z rosnącej popularności tej formy spędzania wolnego czasu, ale także wykorzystują modę na samodzielne gotowanie. Nigdy wcześniej w Polsce programy kulinarne nie cieszyły się taką popularnością. Co istotne, przy organizowaniu tego typu eventów, można liczyć na pomoc producentów grilli i ich współudział w pokrywaniu kosztów.
W minionym sezonie wiele centrów ogrodniczych zaprosiło swoich klientów na wielkie rodzinne grillowanie . Obok degustacji grillowanej kiełbasy, konsumenci mogli zapoznać się w praktyce z szeroką ofertą grilli i akcesoriów do grillowania. Trafionym pomysłem okazały się także warsztaty z pokazami technik grillowania i wędzenia oraz prezentacje przepisów kulinarnych połączone z degustacją potraw. W czasie trwania takich eventów można zaprezentować różne sposoby niekonwencjonalnego zastosowania grilli, co zwiększa liczbę potencjalnych klientów zainteresowanych ich zakupem. Eventy w istotny sposób napędzają sprzedaż produktów z kategorii BBQ, propagują grillowanie jako hobby, a ponadto sprawiają, że wzrasta prestiż placówek ogrodniczych
W ubiegłym roku, na przełomie marca i kwietnia, największy cykl imprez promujących grillowanie zorganizowała firma Weber. W 62 punktach w całej Polsce fani grillowania zainaugurowali sezon, a frekwencja wyniosła ok. 40 tys uczestników.
Na Wielkim Otwarciu Sezonu Grillowego 2012 w Centrum Ogrodniczym Flora Point w Warszawie gościł Pascal Brodnicki. – Grillowanie to fantastyczny sposób spędzania wolnego czasu. Łączy w sobie przyjemność ze spożywania smacznych i zdrowych posiłków z radością związaną z przebywaniem z przyjaciółmi i rodziną. Posiłek z grilla nie jest zwykłym obiadem – jest pretekstem do spotkań i kulinarnej przygody na świeżym powietrzu – mówił wtedy znany kucharz.
Więcej artykułów poświęconych grillowaniu w niepowtarzalnym i jedynym na rynku ekskluzywnym dodatku BBQ i meble ogrodowe.