Targi IPM Essen to miejsce odkrywania nowych trendów i produktów. To tutaj, tuż przed inauguracją sezonu, producenci z całego świata zabiegają o uwagę przedstawicieli zielonego biznesu
Asortyment szkółkarski i rośliny doniczkowe – te grupy produktów dominują na targach IPM. Co roku w Essen można podziwiać nowe, interesujące odmiany z całego świata. Warto jednak zwrócić uwagę także na nowe pomysły – koncepty dotyczące ekspozycji, opakowań i sposobu myślenia o konkretnych produktach i ich zastosowaniu. Jakie tendencje handlowe można było zauważyć w tym roku w Essen?
Na rynku ciągle bardzo popularnym trendem jest ekologia, o czym świadczy przede wszystkim znaczący wzrost liczby wystawców promujących produkty ECO i BIO – nasiona, podłoża, nawozy, ale też doniczki. Na IPM warto było zobaczyć z bliska donice wykonane z gumy, które wyglądały jak produkt powstały przy recyclingu starych opon. W kategorii decor można było również zauważyć tendencję do tworzenia przestrzennych, piętrowych dekoracji – doskonale do tego celu nadają się ogrodowe donice Sky Pot na wbijanej w ziemię podstawie.
Bardzo szeroka w Essen była także oferta sukulentów w pełnej palecie kolorystycznej. Widoczne były również zielone ściany i obrazy, które z powodzeniem mogłyby być pokazywane na targach sztuki.
Dla zielonej branży istotna jest także coraz większa mobilność społeczeństwa – roślinne aranżacje domowe powinny dostosować się do tego wymogu, tak, aby łatwo było zabrać je ze sobą. Przykładem takiego rozwiązania są doniczki na miniaturowe storczyki ze ściętą ukośnie podstawą i mocowaniem na magnes.
Nowoczesne opakowania roślin powinny być natomiast takie, aby można je było złapać w biegu, jak kawę w Starbucksie.
W Essen nie zabrakło także nowoczesnych rozwiązań ekspozycyjnych, konkretnych aranżacji oraz prostych pomysłów, takich jak obracane stojaki na nasiona, które w innych krajach są bardziej popularne niż dominujące w Polsce standy w formie ściany.